Een normal schnormal performance programma

Buiten is het nog koud maar op het podium van Beursschouwburg wordt het tintelend heet: Normal Schnormal is losgebarsten.

Focusprogramma Normal Schnormal  is een uitnodiging om samen na te denken en vragen te stellen: wat is normaal? Ben ik normaal? Vind jij dat normaal?

AHILAN RATNAMOHAN Reverse Colonialism
FR 08.02 & SA 09.02 20:30

Vier Afrikanen die in België wonen, komen met een controversiële oplossing voor het migratievraagstuk. En het publiek mag stemmen!

DORIS UHLICH Ravemachine
FR 22.02 & SA 23.02 20:30

Over de grenzen van lichamelijke beperking: een dialoog tussen de mens en een elektronische rolstoel.

ETUWE BRIGHT JUNIOR / STAR BOY COLLECTIVE Look On The Bright Side
FR 08.03 & SA 09.03 20:30

Een schijnbaar absurde poging om een ster te worden biedt een blik achter de schermen van de mechanismen van de roem.

BRYANA FRITZ Submission Submission
TH 14.03, FR 15.03 & SA 16.03 19:30

Performatieve collage van muziek, ascii-art en middeleeuwse literatuur die een nieuwe balans tussen lichaam en computerscherm zoekt.

PRICE Melodies are so far my best friend
FR 22.03 & SA 23.03 20:30
Met muziek bevraagt PRICE de vormen en normen van taal in het internettijdperk.

SONYA LINDFORS Cosmic Latte
FR 05.04 & SA 06.04 20:30

Door de lens van hedendaagse dans laat Lindfors een Afrofuturistische toekomst zien waar zwart en wit niet langer tegengestelden zijn.

MOHAMED TOUKABRI The Upside Down Man (The Son Of The Road)
FR 26.04 & SA 27.04 20:30

Intieme solo slaat met breakdance en ballet de brug tussen Tunis en Brussel.

Beursschouwburg is een multidisciplinair huis van kunst en reflectie, een open ontmoetingsplek met haar wortels diep verankerd in de Brusselse realiteit. Hier omarmen we het lokale, het globale en het glocale.

Beursschouwburg functioneert als een platform voor presentatie en ontwikkeling van uiteenlopende kunstpraktijken en onderzoek. Een netwerk waarin try-out, experiment en ondersteuning voor kunstenaars, collectieven, denkers centraal staat. Een hub die normativiteit bevraagt en nieuwe verhalen verwelkomt.

Via betekenisvolle samenwerkingen creëren we programma’s die kruisbestuivingen tot stand brengen tussen vele publieken, vormen en genres, kunst en alledaagse realiteit, gevestigd en opkomend, urgentie en vreugde.

Auguste Ortsstraat 20-28