Laatste weken Nora Turato in Beursschouwburg

Geïnspireerd door punk en als kind van het internet maakt Turato naam in heel Europa met haar hectische performances. Haar solo expo in Beursschouwburg loopt nog tot 23 maart en omvat video, installatie en performance.

Met haar confessionele ‘content’ richt performance artiest Nora Turato (1991) een selfie-cam op de hectische internetcultuur van vandaag. Ze legt de angsten bloot die aan de basis liggen van de steeds kortere aandachtsspanne van onze samenleving. Haar monumentale installatie in Beursschouwburg van kil, zwart staal laat doorschemeren dat onze ‘totally wired’ gemoedstoestand wel eens veel meer geïnstitutionaliseerd zou kunnen zijn dan we denken.

Nora Turato is geboren in Kroatië maar woont en werkt al 10 jaar in Nederland. Naast groepsexpo’s in Europa en de VS heeft Turato gedurende het voorbije jaar ook met solo-expo’s hoge ogen gegooid in heel Europa, o.a. tijdens Manifesta in Palermo en in Kunstmuseum Liechtenstein.

NORA TURATO - DIFFUSION LINE
01.02 - 23.03
WE - SA 12:00 - 18:00
free entry

LIVE PERFORMANCE: The good, the bad and the viscose (20')
SA 23.03 17:00 & 20:00

w/ PERFORMATIK19
free entry

Deze expo maakt deel uit van NORMAL SCHNORMAL, een multidisciplinair focusprogramma over normativiteit en andere variaties in februari, maart en april. find out more

Beursschouwburg is een multidisciplinair kunstencentrum, gelegen in hartje Brussel. Je kan er terecht voor performance, screenings, muziek, expo, debat, lezingen, feest en een drankje in beurscafé. Beursschouwburg biedt jonge en vernieuwende artiesten een platform. Je vindt er vaak de grote namen van morgen terug.

Jong talent, kruisbestuivingen en plaats voor experiment staan centraal in de uiteenlopende programmeringen van zowel podiumkunsten, als film, muziek en beeldende kunst. Beursschouwburg kiest niet voor een eenduidige, maar voor een polymorfe identiteit.

Auguste Ortsstraat 20-28