Upcoming film screenings

De nieuwe wereld wacht op jou! Buiten de comfortzone en binnen in onze Black Box cinema. Twee single screenings en een avond vol aanstormend filmgeweld. Tot op het einde van 2018 kleuren we buiten de lijnen van ons geliefde witte doek. Experimenteren of stilstaan!

SINGLE SCREENINGS

ANNA DI MANINCOR / ZIMMERFREI - ALMOST NOTHING (BE première)
WE 28.11 20:30
Een blik achter de schermen van CERN; een wereld waar iedereen dezelfde taal spreekt: die van het experimentele onderzoek.

HANNES VERHOUSTRAETE - UN PAS PLUS BEAU QU'AVANT (avant-première)
WE 05.12 20:30
Een film over Congo, gemaakt in Brussel.

TUMBLEWEED #3
WE 12.12 20:30
Werk van opkomende, Belgische filmmakers!

BLACK BOX - LOOPED SCREENINGS

BEN RUSSEL & BEN RIVERS - THE RARE EVENT
WE 28.11 - SA 01.12 12:00 - 22:00
De registratie van een symposium met de meest vooruitstrevende denkers van deze tijd; met onderwerpen die gaan van metafysica tot digital green screen cosmos.

ARTUR ZMIJEWSKI - GLIMPSE
WE 05.12 - SA 08.12 & WE 12.12 - SA 15.12 12:00 - 22:00
Confronterende film over het leven in Europese vluchtelingenkampen, waarbij de grenzen van wat wel en niet ethisch aanvaardbaar is steeds verlegd worden.

RENEE GREEN - ED/HF
WE 19.12 - FR 21.12 12:00 - 22:00
Een filmische meditatie over schrijven, film en rouw, waarin de gedeelde geschiedenis tussen Renée Green en Harun Farocki wordt verkend.

Beursschouwburg is een multidisciplinair kunstencentrum, gelegen in hartje Brussel. Je kan er terecht voor performance, film, muziek, expo, debat, lezingen, feest en een drankje in beurscafé. Beursschouwburg biedt jonge en vernieuwende artiesten een platform. Je vindt er vaak de grote namen van morgen terug.

Jong talent, kruisbestuivingen en plaats voor experiment staan centraal in de uiteenlopende programmeringen van zowel podiumkunsten, als film, muziek en beeldende kunst. Beursschouwburg kiest niet voor een eenduidige, maar voor een polymorfe identiteit, die naadloos aansluit bij generatie 2.0.

A. Ortsstraat 20-28