De 10de editie van Out Loud - Concerten, films & picknick op het mooiste dakterras van Brussel

7 juni t/m 1 juli 2017

PICNIC - FILM - CONCERT

Met het festival Out Loud  iert Beursschouwburg voor de 10de keer het einde van een goed gevuld seizoen.

We nodigen iedereen een maand lang uit op het dakterras met aangrenzende bar en zilveren zaal. ‘s Avonds screenen we muziekfilms (thema dit jaar: de 'nillie' oftwel de jaren 2000) en dansen we op live muziek - een mix van grotere namen, lokaal talent en jonge wolven. Vanaf de middags openen we de deuren én de bar voor lunch met picknick. Een evenement waar heel wat Brusselaars elk jaar reikhalzend naar uitkijken, quoi!

Alle evenementen in het kader van Out Loud zijn gratis.

Out Loud op de website van Beursschouwburg.

OUT LOUD FILM (OP WOENSDAG EN DONDERDAG):

Elke woensdag en donderdagavond als de nacht valt rond 22u30, starten we op het dakterras en in de aanpalende zaal een muziekdocumentaire. Sinds 5 jaar staat een bepaald decennium in de kijker. En zo zijn we voor deze editie beland bij de 'nillies'  (de jaren 2000). Op het programma: Daft Punk, Amy Winehouse, Sigur Rós,.. maar ook R. Kelly's Trapped in the Closed en Benda Bilili. (programma i.s.m. Offscreen). Voor de laatste filmavond roepen we het publiek op om na te denken over welke videoclip uit de 'nillies' ze graag op groot scherm willen zien.

Woensdag 7.06, 22:30 - Benda Bilili! (Renaud Barret & Florent de La Tullay, 2010)
Een bevlogen documentaire over een groep muzikanten met een beperking uit Kinshasa die samen met straatkinderen de wereldpodia veroveren.

Donderdag 8.06, 22,30 - Dave Chapelle’s Block Party (Michel Gondry, 2005)
Amerikaans comedian Dave Chappelle hostte in 2004 een 'once in a lifetime' block party in Brooklyn, met de grootste namen uit de hip hop en R&B: Kanye West, Mos Def, Erykah Badu, Common, Jill Scott en The Fugees.

Woensdag 14.06, 22:30 - Daft Punk - Interstella 5555 (Kazuhisa Takenouchi, 2003)
Daft Punk 'meets' de legendarische Japanese anime artiest Leiji Matsumoto in een intergalactisch science fiction verhaal op de beats van "One More Time'.

Donderdag 15.06, 22:30 - Trapped in the Closet - Chapter 1-22 (R. Kelly, 2005-2007)
De eerste 22 afleveringen van R. Kelly's cultproject en 'hip-hopera'.

Woensdag 21.06, 22:30 - Amy (Asif Kapadia, 2015)
“You Know I’m No Good”. Een intens droevige en ontroerende kijk op Amy Winehouse, die ondanks haar prachtige stem en immens talent niet klaar was voor een leven in de schijnwerpers.

Donderdag 22.06, 22:30 - Sigur Rós - Heima (Dean DeBlois, 2007)
Een ode aan de adembenemende landschappen in IJsland én een neerslag van de concerttour van de postrock band Sigur Rós.

Woensdag 28.06, 22:20 - Beats Rhymes & Life: The travels of A Tribe Called Quest (Michael Rapaport, 2011)
Van de schoolbanken naar het supersterrendom, met live optredens, historisch materiaal en interviews.

Donderdag 29.06 - Compilatie 'best of' videoclips uit de jaren 2000

OUT LOUD MUSIC (VRIJDAG EN ZATERDAG):

Voor het tweede luik, de live concerten, moet u op vrijdag of zaterdagavond naar Beursschouwburg afzakken. Al is ‘opstijgen’ hier misschien beter op zijn plaats. Het programma, dat wordt samengesteld door onze eigen muziekprogrammator Vincent Tetaert, combineert jong lokaal talent met bands die op de rand staan van de internationale doorbraak. Op vrijdag kan je al om 19u terecht voor apéroconcerten: dit jaar met R&B covers van het jonge Brusselse duo JUICY (Sacha Vovk en Julie Rens). Verwacht je daarnaast aan 'tropical noice' van het Columbiaanse Los Pirañas, pop van de Amerikaanse Dawn Richards, dromerige pychedelica van Californiërs Peaking Lights en de Brusselaars Oyster Node en Paper Hats (de laatste met o.a. AB programmator Mich Leemans).

Op zaterdag 1 juli sluiten we 10 jaar Out Loud af met een Out Loud XL met JtotheC, TITLE, en Kong&Gratts.

Vrijdag 9 juni: 19:00 - apéroconcert ft. JUICY (BE)
22:00 - Los Piranas (CO) + NOTS (US) + Rebel Up (dj-set)

Zaterdag 10 juni: 22:00 - King Dick (BE) + Elko B. (BE) + NiXiE & The Wild (dj-set)

Vrijdag 16 juni: 19:00 - apéroconcert ft. JUICY
22:00 - Paper Hats (BE) + GodzillaOverkill (FR) + dj Billy Palmier

Zaterdag 17 juni: 22:00 - Dawn Richard (US) + dj Ill Syl + DDVRKK (dj-set)

Vrijdag 23 juni: 19:00 - apéroconcert ft. JUICY
22:00 - Oyster Node (BE)

Zaterdag 24 juni: 22:00 - Toxe (SE) + Soumaya Phéline (dj-set) + BORUSIADE (dj-set)

Vrijdag 30 juni: 19:00 - apéroconcert ft. JUICY
22:00 - Peaking Lights (US) + Rick Shiver (dj-set)

Zaterdag 1 juli: Out Loud XL @ Beurscafé & Zilveren Zaal ft. La Jungle (BE), Goat (JP), TITLE (BE) + JTOTHEC (dj-set) + Kong&Gratts (dj-set)

Extra: Beursschouwburg krijgt vanaf Out Loud het Quality Nights label. Beursschouwburg ondertekent een charter om minimum zes services te implementeren i.v.m. de veiligheid en het welzijn van de bezoekers: gratis oordoppen, veilig vervoer, condooms, gezondheidsinfo, gratis drinkwater en getraind personeel. Meer info: qualitynights.be .

Auguste Ortsstraat 20-28