Opening expo Charline Tyberghein

Charline Tyberghein studeerde in 2018 af aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen. Ze werd door KoMASK verkozen tot beste jonge schilder van Europa. Op 6 april opent haar eerste expo in Brussel, in Beursschouwburg.

In Tybergheins schilderijen worden alledaagse symbolen en objecten opgeblazen tot personages. De Antwerpse kunstenaar kaapt de universele leesbaarheid van deze symbolen — van Magritte tot verkeerspictogrammen — en vormt ze om tot een persoonlijk alfabet vol trompe l’oeils.

EXPO CHARLINE TYBERGHEIN - SOFT NEWS
06.04 - 01.06
From Wednesday to Saturday
+ Sunday 28.04 w/ Art Brussels

free entry

OPENING EXPO
SA 06.04 17:00
facebook event

Deze expo maakt deel uit van NORMAL SCHNORMAL, een multidisciplinair focusprogramma over normativiteit en andere variaties in februari, maart en april. find out more

Beursschouwburg is een multidisciplinair kunstencentrum, gelegen in hartje Brussel. Je kan er terecht voor performance, screenings, muziek, expo, debat, lezingen, feest en een drankje in beurscafé. Beursschouwburg biedt jonge en vernieuwende artiesten een platform. Je vindt er vaak de grote namen van morgen terug.

Jong talent, kruisbestuivingen en plaats voor experiment staan centraal in de uiteenlopende programmeringen van zowel podiumkunsten, als film, muziek en beeldende kunst. Beursschouwburg kiest niet voor een eenduidige, maar voor een polymorfe identiteit.

Auguste Ortsstraat 20-28